EBC fékbetétek, pofák és tárcsák
Autós termékek.
Blackstuff betét:
Amennyiben valaki normál utcai használathoz keres fékbetétet, ez a termék tökéletes választás lehet a számára. A gyárinál jobban teljesítő betét. Az egyedi bekoptató réteg a használt tárcsát az új betéthez csiszolja, segítve ezzel a gyors bekoptatást.
- Kevlár-aramind összetétel
- Normál utcai használathoz fejlesztett anyag összetételű betét
- 400 fokig használható
- Bekoptató réteggel.
Greenstuff betét:
Akik sportosan használják az autójukat és nem szeretnek sok pénz fizetni a féktuningért, nekik javasoljuk ezt az összetételt. A fékpor ennél a betétnél már lényegesen kevesebb, mint a konkurenciánál. Az egyedi bekoptató réteg a használt tárcsát az új betéthez csiszolja, segítve ezzel a gyors bekoptatást.
- Kevlár-aramind összetétel
- Sportosabb használathoz
- 650 fokig használható
- Bekoptató réteggel.
Redstuff betét:
Akik már igazán csak a sportos autózást kedvelik, nekik való ez a betét. A teljesen pormentes betét nem hagy nyomot a felnin, így mindig szépen ragyoghat a kerék. Akár nagyobb teljesítményű sportautókhoz is használható versenycélokra.
- Kevlár-aramind + Kerámia összetétel
- Sport autókhoz
- 750 fokig használható
- Bekoptató réteggel.
Yellowstuff betét:
Versenycélú használathoz kifejlesztett összetétel. A tökéletes fékhatás melegen érhető el vele, így csak hozzáértők kezébe javasoljuk.
- Kevlár-aramind összetétel
- Verseny használathoz
- 900 fokig használható
- Bekoptató réteggel.
Bluestuff betét:
Csak és kizárólag versenyzéshez használható!
Melegítést igénylő betét, mely igen magas hőmérséklet tartományban is tökéletesen használható.
- Titkos anyagösszetétel
- Kizárólag verseny használathoz
- 900 fokig használható
- Bekoptató réteg nélkül.
Orangestuff betét:
Csak és kizárólag versenyzéshez használható!
Melegítést nem igényel, már alacsony hőmérsékleten is tökéletesen használható.
- Titkos anyagösszetétel
- Kizárólag verseny használathoz
- 900 fokig használható
- Bekoptató réteg nélkül.
Premium tárcsa:
Amennyiben valaki normál utcai használathoz keres tárcsát, ez a termék tökéletes választás lehet a számára. A gyárinál jobban teljesítő féktárcsa.
- Gyári minőségnek megfelelő összetétel
- Utcai normál használathoz
- 0,001mm tűréssel gyártott
GD tárcsa:
Sportos használathoz javasolt tárcsa. Külalakjával kitűnik a többi márka közül. A sárga horgany a felületén megakadályozza a rozsdásodást. A fúrt, mart felület a fékezéstől keletkező gázokat és port vezeti el a betétről.
- Gyári minőségnél jobb összetétel
- Sportos használathoz
- Fúrt, mart, hornyolt felület
- 0,001mm tűréssel gyártott
URS tárcsa:
Sportos használathoz javasolt tárcsa. Külalakjával kitűnik a többi márka közül. A fekete horgany a felületén megakadályozza a rozsdásodást. A mart felület a fékezéstől keletkező gázokat és port vezeti el a betétről.
- Gyári minőségnél jobb összetétel
- Sportos használathoz
- Mart, hornyolt felület
- 0,001mm tűréssel gyártott
BSD tárcsa:
Sportos használathoz javasolt tárcsa. Külalakjával kitűnik a többi márka közül. A szürke horgany a felületén megakadályozza a rozsdásodást. A fúrt, mart felület a fékezéstől keletkező gázokat és port vezeti el a betétről. Magas széntartalma végett nem csak utcai használathoz ajánlott.
- Gyári minőségnél jobb összetétel
- Sport használathoz
- Mart, hornyolt felület
- 0,001mm tűréssel gyártott
HCD tárcsa:
Sportos használathoz javasolt tárcsa. Magas széntartalma végett nem csak utcai használathoz ajánlott. Leginkább a kisméretű sportos autókhoz gyártják ezt az összetételt.
- Gyári minőségnél jobb összetétel
- Sportos használathoz
- 0,001mm tűréssel gyártott
EBC, mint fogalom
A világon jelenleg legnagyobb fékgyártási múlttal bíró cége az angliai EBC gyár. Az 1978-ban alapított cég tulajdonosa Andy Freeman egy reggelen saját autójához (veterán angol autó, sajnos a modellt nem tudjuk) keresett fékbetétet egy helyi autósboltban. Azt a választ kapta, hogy ehhez a régi modellhez már nem lehet semmit sem kapni, gyártson le magának, ha szeretne rá féket. Ezen a mondaton felkerekedve gyártásba is kezdett. Ma már az Ő cége rendelkezik a világon a legnagyobb palettával. A gyártást angol autó betétekkel kezdték. Később motorkerékpárhoz és Japán technikákhoz is elkezdték a gyártást. Jelenleg a kínálatban teherautó, vonat, szélerőmű, mountain-bike, gokart is részt vesznek. A teljes mértékben angol munkaerővel bíró cég oly naggyá fejlődött, hogy Amerikában jelenleg a fékbetét piac több mint 70%-át az EBC uralja.
A mai állapot szerint autóból 9 féle fékbetét összetételben gyártanak. Megtalálható az utcai normál betéttől a teljes verseny betétig minden összetétel. Az utcai betétek a gyári minőséget képviselik, míg az összes többi összetétel a nagyon magas elvárások végett bőven a gyári minőség felett teljesítenek. Egyedi bejárató réteggel készíti az autós betéteket a cég, mely a használt tárcsát az új betéthez igazítja így elérve a minél gyorsabb és jobb fékhatást. A kínálatban olyan egyedi dolgok is előfordulnak, mint például a teljesen pormentes fékbetét. A féktárcsák kínálata is igen széles. Jelenleg 5 féle összetételben készülnek. A gyári minőségű prémium tárcsától kezdve a verseny tárcsáig, mind igénynek megfelelően. Emellett gyártanak fékdobot és dobfékbetétet is.
A kínálati palettát a motoros betétek hada teszi teljessé. Jelenleg már 12 féle anyagösszetételben készülnek a tökéletes fékhatást biztosító fékbetétek, ami már önmagában is elképesztő. Az utcai, gyári minőségű Blackstuff betéttől egészen a jelenleg versenypályákon használt GPFA betétekig. A nevéből adódóan is érezhető a felhasználási kör. Külön figyelmet fordítanak a robogósokra, ebben a szegmensben is 3 összetételt készítenek. Féktárcsából is kimagasló a paletta, ugyanis 21 féle összetételben készülnek. Fellelhető a normál sík tárcsától a ma létező legkönnyebb versenytárcsáig szinte minden, mely utcai használatra is alkalmas.